Lielveikalu akcijas

Lielveikalu akcijas ir labs veids kā izdevīgi iegādāties sev nepieciešamās preces par krietni vien zemāku cenu nekā parasti. Tomēr jautājums ir, vai tiešām šīs akcijas lielveikalos ir izdevīgas? Protams, ja tā ir maize vai desa, ko tu iegādājies ikdienā un būtu nopircis tāpat, tad jā. Tomēr, kas notiek, kad tu ieej lielveikalā, lai nopirktu dažas konkrētas preces, taču izejot no veikala, tu esi iepircies pāri par 30 EUR un dodies mājās ar diviem lieliem iepirkumu maisiem? Uz tavu zemapziņu ir nostrādājis mārketinga triks.

Lielveikalos izveidotās akcijas biežie vien, liek pircējiem iegādāties lietas, kuras tiem nemaz nav vajadzīgas, kas patiesībā liek mums iztērēt vēl vairāk naudas līdzekļus. Procentuāli visvairāk lielveikalu akcijas preču piedāvājumos ieinteresētas ir daiļā dzimuma pārstāves – atlaidēm regulāri seko līdzi 25% sieviešu un 13% vīriešu. Turklāt vīriešu, kurus šīs akcijas neinteresē (29%), ir divas reizes vairāk nekā sieviešu (13%). Kā tad īsti šīs akcijas iedarbojās uz mūsu prātu? Par piemēru mēs varam ņemt sievieti, vecumā virs 20 gadiem, kur dodas uz lielveikalu nopirkt džinsus. Garām ejot apavu veikalam, viņa ierauga skaistas kurpes ar akciju un dodas tās uzlaikot. Kad kurpes pielaikotas, viņa domā par to, vai pirkt vai tomēr nē. Taču, ņemot vērā to, ka kurpēm tagad ir akcija, sieviete, protams, tās nopērk. Tad priecīga dodas tālāk džinsu meklējumos. Apģērbu veikalā, viņa ierauga legingus ar interesantu dizainu. Protams, ka legingus viņa nopērk, jo tiem bija lieliska akcija. Un jādomā, ka labāk nopirkt tagad, jo vēlāk taču var nebūt tā akcija. Atnākot pie džinsiem, viņa beidzot atrod zilas džinsu bikses, kas viņai der. Tomēr nav ar atlaidi. Tāpēc, pēc ilgas domāšanas viņa tomēr nepērk džinsus un nolemj tos meklēt citreiz.

Tā lūk lielveikals ir nopārdevis divas, sievietei pilnīgi nevajadzīgas preces, bet tieši to, ko viņai vajadzēja, tā arī nepārdeva. Un sievietes gadījumā, viņa iztērēja pārāk daudz naudu uz lietām, kuras viņai nebija tik aktuālas ienākot lielveikalā, kā viņai likās. Tas, ka džinsi, ir pārāk dārgi, jo lielākā daļa džinsiem paredzētās naudas jau tika iztērētas, tā sakot nelietderīgi.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s